درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

طب سوزنی توسط پزشک متخصص

 

طب سوزنی توسط پزشک متخصص

آگهی رایگان
  • خدمات پیشه و مهارت
  •  email
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
  •    تهران تهران
  • 185 بازدید
  • خیابان میرداماد -جنب برج اسکان - مرکز جراحی میرداماد -طبقه دوم-کلینیک دکتر فرهاد صبری
طب سوزنی موثرترین روش برای درمان انواع بیماریهای حاد و مزمن

طب سوزنی یک روش درمانی 3 هزار ساله از طب سنتی چینی است.  با توجه به تحقیقات گسترده ای که انجام شد در سال 1997 ، مؤسسات ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) ایمنی و کارآیی طب سوزنی را برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها به شکل مستند، تایید کرد. طب سوزنی در برخی کشورها حتی تحت پوشش بسیاری از بیمه نامه ها قرار دارد و بیشتر برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله برای آشنایی بیشتر با درمان طب سوزنی است و هم چنین در این رابطه یکی از بهترین متخصصان طب سوزنی تهران، دکتر فرهاد صبری را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

طب سوزنی چگونه کار می کند؟

طب سوزنی عملکرد بدن را بهبود می بخشد به این شکل که مکان های خاصی از آناتومیک بدن را تحریک کرده تا میزان درد را کاهش دهد، رایج ترین روشی که برای تحریک در طب سوزنی استفاده می شود ، وارد کردن سوزن های ریز و استریل در پوست است. فشار ، گرما یا تحریک الکتریکی اثرات طب سوزنی را بیشتر می کند. از دیگر روشهای تحریک طب سوزنی می توان به موارد زیر اشاره کرد: ماساژ دستی ، سم زدایی یا گرما درمانی ، حجامت و استفاده از داروهای گیاهی موضعی که زیر مجموعه ای از طب سوزنی هستند.

طب سوزنی یک روش علمی و طبیعی برای متعادل کردن و تنظیم میزان جریان خون و انرژی در تمامی سیستمهای بدن مثل سیستم مغز واعصاب گوارش و احشا و غدد متا بولیک -سیستم عروقی – استخوانی و مفاصل میباشد.که با تعادل سیستم یین yin و یانگ yang موجب بهبودی و سلامتی بدن میگردد .

طب سوزنی

قدمت طب سوزنی به ۱۴۰۰ سال پیش می رسد حتی آدم های یخی زیادی در قطب شمال بصورت فسیل از دل یخ های قطبی بیرون کشیدند که بر روی بدنشان علائم و آثار طب سوزنی با ابزار آلات آن زمان وجود داشته است.

در زمان گذشته به عنوان یک روش سنتی در کشورهای بلوک شرق مثل چین، ژاپن، کره و غیره بمنظور درمان بیماری های مختلف بکار میرفته و پزشکان قدیمی چین این روش را با استفاده از پیدا کردن نقاطی بر روی بدن بوسیله ابزار آلات تیزی که ضخیم تر از سوزنهای نازک و شیک فعلی بود انجام می دادند و بوسیله مانور های مخصوص روی سوزن سعی می کردند بیماری و عوامل پاتوژنیک بیماری زا را از بدن خارج نمایند. به این ترتیب رفته رفته با پیدا کردن نقاط بیشتر روی بدن که این نقاط از طریق کانال هایی در بدن که بنام مریدین نامیده می شوند با هم ارتباط دارند. این علم وسعت بیشتری پیدا کرد. مریدین ها راههایی هستند که جریان خون یا کوچکترین ذرات انرژی که در اصطلاح چینی به آن چی (Chi) گفته می شود با حرکت خود در این راه ها خود را به اورگان ها و اعضای داخلی بدن می رسانند.

درمان طب سوزنی و اثرات چشمگیر آن در تسکین درد و بیماری ها

درمان طب سوزنی با تسکین درد بیمار، طریقه ای معروف و شناخته شده حتی مابین متخصصان علم پزشکی نیز می باشد. با استفاده از روش مؤثر و قدیمی درمان طب سوزنی که ارمغانی با ارزش از کشور چین است،  به کنترل استرس نیز بپردازید. اما بدانید که منظور از بکارگیری این روش به عنوان زیر مجموعه ای از طب سنتی چینی،  این است که گام بر دروازه زیبا و هیجان انگیز جاده سلامتی بگذارید.

یکی از راههای مهم جلوگیری از درد با استفاده از طب سوزنی بعلت تحریک کراتینوسیت های زیر جلدی و افزایش ATPسلولی و در نتیجه کاهش تحریک دردناک درد از طریق نورون های حساسه و عکس العمل مغز از طریق brain stem میباشد که با تیوری gate of pain که تیوری مهار درد بود کاملا متفاوت است .در این ۲ شکل زیر این مکانیسم را مشاهده میکنید.

طب سوزنی (Acupuncture) و چگونگی عملکرد آن

طب سوزنی در واقع  قرار گرفتن سوزن های استریل بسیار باریک، در نقاط خاصی از پوست و البته در اعماق مختلف بدن می باشد. بنا بر اعتقاد برخی از متخصصان این رشته، عدم تعادل انرژی های درونی یا نیروی حیات به نام چی ( (QI است که باعث عدم سلامتی فرد می شود. آنگاه با وارد نمودن این سوزن ها در نقاط ویژه ای از پوست، دوباره نیروی داخلی در مسیر کانال های انرژی بدن حرکت می کند و به تعادل خواهد رسید. البته باید بدانید که بعضی دیگر این روش معالجه را مربوط به اعصاب دانسته و درمان طب سوزنی را در تحریک پذیری اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند (Connective Tissue) یا پیوندی که محافظت از بافت های دیگر بدن را به عهده دارد، مؤثر می دانند. سپس با افزایش جریان خون، تسکینی به روال طبیعی در بدن ایجاد می شود. همچنین پزشک این رشته تنها از سوزن های استریل و یا یکبار مصرف، استفاده می کند. بدینوسیله می تواند با ایجاد موقعیت امن و بی خطر، عوارض جانبی، نظیر درد، خونریزی های بسیار جزئی و یا حتی کبودی محل ورودی سوزن را، به حداقل کاهش دهد.

آمادگی های مناسب قبل از درمان طب سوزنی

آگاه باشید که بنا بر گفته متخصصان طب سوزنی، بدن افراد تحت تأثیر دو نیروی متضاد که الگویی از انرژی چی (Qi) هستند، قرار دارد. این نیروها به نام های یانگ (Yang)  که نمونه ای از مفاهیم روشن، گرما بخش و احساس حرکت می باشد و یین (Yin) که با سردی، تاریکی و خموشی همراه است، به تعادل می رسد. بنابراین برای تعادل بخشی، هرگز نیاید با حالت های گرسنگی و خستگی، در جلسات درمان طب سوزنی حضور بیابید. همچنین درمانگر ممکن است به بررسی نقاطی که دارای درد است، بپردازد. یا بخواهد زبان شما را، از لحاظ شکل ظاهری و رنگ ببیند. همچنین به نظارت رنگ صورت و میزان قدرت نبض، چگونگی و ریتم آن، در مچ دستان شما مشغول شود. حتی ممکن است با سؤالاتی در زمینه شیوه زندگی و علائم بیماری، از جانب متخصص درمان طب سوزنی مواجه بشوید. راستی بدانید که نقاط خاص جهت استفاده از سوزن، در تمامی بدن شما پراکنده است.

تأثیر مهارت متخصص در درمان طب سوزنی

باید بدانید که برخورداری از مهارت جهت متخصص طب سوزنی، دارای اهمیت بسیار زیادی است. بنابراین درمانگر این نوع طب باید کاملاً از ارتباط هر نقطه خاص، با دیگر نقاط بدن آگاه باشد و در پیدا نمودن علل اصلی، درد و بیماری بکوشد. آنگاه درمان طب سوزنی را بنا بر تخصص خود، با استفاده از کمترین تعداد سوزن به پایان ببرد. همچنین متخصص همراه با درمان طب سوزنی از مواردی نظیر ماساژ و فشار به نقاط خاص، یا گرم کردن سوزن،  استفاده از مرهم گیاهی، بادکش و لامپ گرمایشی نیز استفاده کند.

درمان طب سوزنی، دریچه ای در معالجه بیماریها

اثر معجزه گر درمان طب سوزنی را، در مورد بیماری هایی نظیر سردرد تنشی مشاهده می نمایید. البته باید بدانید که  این نوع سردرد، یکی از شایع ترین سردردهای دوره ای در افراد است. راستی آگاه باشید که سردرد با میزان درد کم، متوسط و زیاد، نواحی سر، گردن، شقیقه ها، پشت سر و پشت چشم ها را درگیر می نماید. در اغلب اوقات علت سردردهای  تنشی را، در استرس و اضطراب هایی که بر فرد وارد می شود، می شناسند. درمان طب سوزنی در کاهش سردردهای تنشی و میگرن، نقش فعالی دارد.

علاوه بر اینها می توانید، تأثیر بسیار مثبت آن را در بهبود کمردرد، گردن درد، آرتروز و زانو درد نیز ببینید. راستی بهتر است بدانید که سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2003 میلادی، درمان طب سوزنی را در زمینه تهوع و استفراغ که از شیمی درمانی ها ناشی می شود، همینطور اثرات برخی از ناراحتی های گوارشی و معده، نظیر زخم معده، مؤثر می داند. همچنین این سازمان، درمان طب سوزنی را جهت التیام دوره های رنج آور روانپزشکی و بهبود رینیت آلرژیک بی ارتباط نمی داند. البته بدانید که رینیت آلرژیک شامل احتقان، عطسه، خارش و آبریزش بینی و ترشحات سینوس های پشت گلو که می تواند موجبات اختلال خواب و خستگی افراد نیز بشود. می باشد. راستی درمان طب سوزنی به گفته این سازمان، در مورد سیاتیک، روماتیسم مفصلی، درد صورت، دردهای دندان و کاهش خطرات مربوط به سکته مغزی نیز، تأثیرگذار می باشد.

درمان طب سوزنی در جوان سازی و شفافیت پوست

شما می توانید در قرار گرفتن سوزن های نازک بر پوست صورت، شاهد جریان خون بیشتر و ریزش سلول های مرده پوست باشید. همچنین تولید بیشتر کلاژن و جایگزینی آن را با سلول های مرده پوست، مشاهده کنید که به استحکام و کشش بیشتر پوست منجر می شود. در واقع درمان طب سوزنی یک روش فوق العاده و غیر تهاجمی می باشد که می تواند، جهت به سازی پوست و غلبه بر پیری نیز بکار رود. استفاده از درمان طب سوزنی، نقش مهمی در کاهش چین و چروک، کم نمودن خطوط ریز صورت، رفع افتادگی پلک ها، برطرف نمودن لکه های پوستی، کاهش آکنه، ورم صورت و … دارد.  همچنین در درمان طب سوزنی، به برطرف کردن و کاهش لکه های اطراف چشم، گونه، چانه و گردن خود نیز بیاندیشید و طعم جوانی را، به صورت معجزه بخشی دوباره بچشید.

درمان طب سوزنی در ناباروری

باید بدانید که استفاده از درمان طب سوزنی روشی کاهش دهنده استرس و آرامش بخش توصیف می شود، که خود شانس باروری را افزایش می دهد. همچنین بکاربردن طب سوزنی در بهبود کیفیت اسپرم و نحوه کارکرد بهتر تخمدانها، نقش مؤثری ایفاء می سازد. این روش احتمالاً به متعادل سازی هورمونهای بدن و توازن سیستم غدد درون ریز، در ایجاد باروری کمک می کند. حتی در دوران بارداری نیز به شکل بی خطری، در معالجه درد های لگن، کمر و کاهش حالت تهوع تأثیر دارد. همچنین درمان طب سوزنی در بسیاری از بیماری های ذهنی – عاطفی، سینوزیت و برونشیت حاد، اختلالات چشمی، دستگاه گوارش، اختلالات عصبی، تسکین درد و کاهش آلرژی و … نقش مؤثری دارد. بنابراین در برطرف نمودن بسیاری دردها از درمان طب سوزنی، استفاده نمایید تا به استقبال سلامتی بروید.

آدرس مشاهده آگهی :

http://dar118.com/ads/24231/طب-سوزنی-توسط-پزشک-متخصص.html
ثبت آگهی رایگان