درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

سمپاشی موش

 

سمپاشی موش

آگهی رایگان
  • خدمات نظافت
  •  email
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
  •    تهران تهران
  • 504 بازدید

سمپاشی موش

جوندگان، موش ها يا رت ها
طبق آمار سازمان بهداشت جهاني موشها سالانه 33 مليون تن مواد غذايي را از بين مي برند ، كه براي تغذيه 130 مليون نفر كافي است. از آن گذشته بعلت رشد شديد دندانها موجب خرابي مواد و تجهيزات در انبارها ، كارخانجات و … مي گردند. از طرف ديگر بيماري هاي منتقله توسط جوندگان موجب اهميت پزشكي اين موجودات است كه مبارزه با آنها را حائز اهميت مي گرداند .جوندگان به عنوان مخزن بسياري از بيماري هاي مسري انسان و حيوانات مي باشند:ا كثر گونه هاي جانوري ناقل و ناشر امراض عفوني و مسري مختلف انسان وساير حيوانات مي باشند كه بعضي از آنها به وسيله خود جوندگان و برخي ديگر توسط انگل هاي خارجي آنها به انسان و حيوانات منتقل مي شوند. بيماري هايي كه توسط جوندگان منتقل و پخش مي شوند طيف وسيعي دارند، نظير طاعون، جذام، تولارم، تب راجعه، سل، كچلي، لپتوسپيروز، بيماري لايم و …

سمپاشی موش خانگی

موشهای خانگی قابلیت فوق العاده ای برای تطابق با محیط های مختلف دارندو درطول سال در داخل ساختمانها زادو ولد می کند.اندازه آنها کوچک و وزنشان در حدود 15 تا 30 گرم می باشد. طول دم و بدن آنها مساوی ،گوشها نسبتا بزرگ و چشمهای درشت و رنگ آنها خاکستری متمایل به قهوه ای است.موش خانگی بر خلاف موشهای بزرگ که نمی توانند بدون آب زنده بمانند با استفاده از سیستم تغلیظ ادرار در کلیه آب را ذخیره می کند و بیشتر آب را از طریق مواد غذایی آبدار تامین می کند . میزان آب در کنترل جمعیت این موش بسیار موثر است. موشهای خانگی شب فعال هستند و شبها برای تغذیه از لانه خود خارج می شوند ،این موشها کمتر به ایجاد لانه علاقه دارند و بیشتر از شکاف دیوارها یا از بین درز آجر خانه ها برای زندگی ستفاده می کند و با وجود شرایط مساعد و امن بودن مکان ،درز یا شکاف را گسترش داده و آن را بزرگتر می کند،جالب است بدانید که این موشها 5 تا 6 بار در سال آبستن شده و هر بار 6 تا 10 بچه می زایند.

سمپاشی موش سقف

این موش به موش سقف یا موش انباری یا موش سیاه یا موش کشتی نیز شهرت دارد .این موش بسیار چالاک و تند و تیز است و براحتی از درخت بالا می رود . ب این موش زندگی در بالای ساختمانها و سقفهای چوبی را ترجیح می دهد علاقه این موش به مواد غذایی گیاهی بیشتر از مواد حیوانی و گوشتی است ولی از مواد غذایی حیوانی هم تغذیه می کند. طبق مطالعات انجام شده در ژاپن ، این موشها عادات غذایی خاصی را دنبال می کنند و در انبار مغازه های خشکبار خواربار سوپر مارکتها که معمولا”غذا را در طبقات بالا قرار می دهند یافت می شوند. این موش نیز به آب بسیار وابسته است بدلیل توانایی حرکت بر روی سیمها کابلها طنابهای کشتی براحتی از نقطه ایی به نقطه دیگر حرکت می کند و همچنین شناگر بسیار خوبی است. موشهای سیاه یا موشهای سقف لانه های خود را در بخشهای بالای سقف یا درختان می سازند و در آنجا تولید مثل می کنند این موش نیز همچون موش قهوه ایی 40تا 30 گرم غذا در روز مصرف می کند ولی از نظر اندازه از موش قهوه ایی کوچکتر است . جالب است بدانید در مطالعات انجام شده این موش بر روی درختان کاج و سرو زندگی می کرده نحوه استفاده از دانه کاج را به فرزندان خود آموزش می داده است در حالیکه موش قهوه ایی حتی قادر به باز کردن دانه کاج نبوده است .

سمپاشی مـوش فاضلاب

این موشها در بخشهای سطحی و پایین ساختمانها فاضلابها انبارهای مواد غذایی و کالا و کارخانجات صنعتی و غیره زندگی می کنند و به زباله ها و زندگی در بین آنها بسیار علاقه مند هستند.اندازه این موش گاهی به نیم متر می رسد و با مهیا شدن شرایط مناسب از نظر غذا ،آب و پناهگاه تاریک در طول سال 8 تا 9 بار آبستن شده و به طور متوسط 7 بچه می زاید. موش فاضلاب لانه خود را در شکاف های جوی آب فاضلابها و درزها و خلل و فرج دیوار در بخشهای پایینی می سازد.موش فاضلاب در فاضلابها که بشتر از هر نقطه دیگری امکان زندگی فراهم است وجود دارد و لانه خود را در محل شاخه های فرعی فاضلاب که خشک است بنا می کند این موش علاقه مند به ساخت لانه است و مشاهده شده که حفراتی را به عمق کمتر از 1.5 متر با چندین راه ورود و خروج ایجاد می کند که بیشتر در حاشیه خاکی کانالهای عبور آب است.جالب است بدانید که این موش بسیار مهاجم ، گوشتخوارو شناگر قابلی است .

اهمیت پزشکی و مبارزه با جوندگان

کنترل موشها از نظر بهداشتی و اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد . موشها جهت ادامه زندگی و تکثیر نیازمند پناهگاه ، آب و غذا میباشند ( موشهای ماده در صورت مساعد بودن شرایط زیست در عرض 1سال 7-5 بار تولید مثل می نمایند و هربار بین 5 تا 15 نوزاد بدنیا می آورند که این نوزادان در مدت 3 ماه به بلوغ کامل میرسند و می توانند جفتگیری نموده و بچه بدنیا آورند ) بنابراین جهت کنترل موشها و کاهش زاد و ولد و جلوگیری از انتقال عوامل بیماریزا و خسارات ناشی ازتغذیه آنها با حذف نیاز های اصلی آنها میتوان در این راستا گام برداشت و از راههای مختلف مبارزه بهره گرفت.

الف- اقدامات محیطی

1 – جلوگیری از ورود موشها به داخل اماکن شامل:
– مسدود نمودن سوراخهای کنار دیوار
– تعویض شیشه ودربهای شکسته
– نصب توری بر روی سوراخها و منافذ فاضلاب
– غیرقابل نفوذ نمودن درهای ورودی
– قراردادن زباله در کیسه های دربسته
– تعمیرکردن لوله های آب و جلوگیری از چکه کردن آنها

2- روش انبار سازی صحیح مواد غذائی

ب – اقدامات مکانیکی
نصب تله در محل عبور موشها
استفاده از تله های زنده گیر با کاربرد مواد غذائی جاذب موشها مانند خیار ، گردو
استفاده از تله های کشته گیر با کاربرد مواد غذائی جاذب موشها مانند خیار ، گردو
لاشه موشها را باید ضدعفونی نمود و آنها را در کیسه های در بسته قرارداد.

ج- مبارزه شیمیائی
استفاده از طعمه های مسموم
-استفاده از طعمه های مسموم محتوی جونده کشهای ضد انعقادی مانندکلرات ( برودی فاکوم )- وارفارین برومادیلون (لانیرات )
-استفاده از طعمه های مسموم محتوی جونده کشهای معدنی مانند فسفر دوزنگ
استفاده از جونده کشهای تدخینی جهت ضدعفونی نمودن کشتی ها ، هواپیماها و انبارهای محتوی مواد غذائی مانند: بروموردومتیل- دی اکسیدکربن – سولفوردوکربن
اگر از جونده کشهای تدخینی استفاده می نمائید بایستی کلیه افراد از محل عمل دور شوند و کلیه دربها و منافذ محل مسدود شده باشد. بعد از کاربرد جونده کش تدخینی قبل از شروع به کار بایستی دربها را باز نمود و پس از لااقل 1 ساعت ، در محیط قرارگرفت.

سمپاشی | سمپاشی منازل | سمپاشی موش | سمپاشی موش فاضلاب | سمپاشی موش خانگی

خدمات سمپاشی, سمپاشی, سمپاشی منازل, سمپاشی موش, سمپاشی موش خانگی, سمپاشی موش سقف
آدرس مشاهده آگهی :

http://dar118.com/ads/16312/سمپاشی-موش-1.html
ثبت آگهی رایگان