درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج

آگهی رایگان
  • خدمات پیشه و مهارت
  •  email
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
  •    تهران تهران
  • 280 بازدید
 معرفی انواع کارتریج و استفاده بهینه از کارتریج دستگاه‌های پرینتر

در ابتدا لازم است کارتریج را تعریف کنیم؛ کارتریج به آن دسته از مواد و لوازم مورد مصرف پرینترها گفته می شود که به دو صورت در بازار وجود دارند. نوع اول که به صورت تونر بوده و به آن ها کارتریج های لیزری گفته می شود؛ و نوع دوم کارتریج های جوهر افشان می باشند. در این مطلب میخواهیم برای شما عزیزان انواع راه های شناسایی کارتریج های مختلف را از یکدیگر توضیح دهیم.

 

روش های شناسایی انواع مختلف کارتریج های لیزری اورجینال hp

لازم به ذکر است که برای شناسایی انواع کارتریج های اورجینال hp راه های متفاوتی وجود دارد.

مرحله ی اول: اولین و مهمترین مرحله برای شناسایی یک کارتریج اورجینال، شناسایی و تشخیص فیزیکی کالا است. کارتریج های فابریک و اورجینال دارای چند نشانه ی فیزیکی می باشند؛ اولین و نیز مهمترین نشانه ی این کارتریج ها، وجود هولوگرام امنیتی بصورت اتمی می باشد. لازم به ذکر است که در نمونه های چینی این کارتریج ها، هولوگرام بصورت برچسب بوده و چنانچه سعی کنید که آن را از سطح کارتن جدا کنید، هولوگرام به سادگی و به طور سالم همچون یک برچسب پلاستیکی از روی کارتن کارتریج جدا می شود. همچنین شما می توانید برای اطمینان خاطر نسبت به کارتریج خریداری شده، شماره هولوگرام را در سایت چک نمایید.

مرحله ی دوم: در دومین مرحله، باید این نکته را بررسی نمایید که سریال ثبت شده در پشت جعبه ی کارتریج با کاست کارتریج مطابقت و هماهنگی داشته باشد؛ زیرا در بعضی موارد مشاهده شده است که کارتن کارتریج خریداری شده، به صورت اورجینال بوده اما کاست آن طرح می باشد.

لازم به بیان این مسیله نیز می باشد که کمپانی hp هر چند وقت یکبار، تغییرات عمده ای را در کارتن و در کاست  کارتریج های تولیدی خود برای جلوگیری از هرگونه جعل انجام می دهد که در مطالب آینده به بحث درباره ی این موضوع خواهیم پرداخت.

شارژ کارتریج اصل بسیار بهتر از شارژ مدل های تقلبی می باشد.

بررسی تفاوت های انواع مختلف کارتریج های چینی:

لازم به ذکر است که در کشور ایران، بازار فروش مواد و تجهیزات مورد مصرف پرینترها بسیار گسترده است. در بازار پرینترها، تعداد زیادی از وارد کنندگان و فروشندگان این کالا، از علامت گارانتی مخصوص به خود حمایت می کنند و همانطور نیز که می دانید وجود گارانتی برای یک محصول، اعتماد به نفس ویژه ای به خریدار آن محصول و کاربر خود می دهد؛ اما در اکثر مواقع افراد از داخل کارتن کارتریج بی خبر می باشند! و نمی دانند که آیا واقعا علامت گارانتی کالا بر روی کاست کارتریج نیز وجود دارد یا خیر که این موضوع گاها باعث بروز اختلافاتی نیز می شود. این گونه کارتریج ها، ارزان ترین و فراوان ترین نوع کارتریج ها در بازار می باشند که تولید کشور چین بوده و بیشتر تاجران ایرانی، اینگونه کارتریج ها را خریداری می کنند و وارد بازار ایران می نمایند.

مشخصه ی گویا برای تشخیص این گونه از کارتریج ها، این است بر روی کاست کارتریج هیچ نام و نشانی قید نشده و تنها بر روی آن یک لیبل وجود دارد که آن لیبل نیز در ایران چسبانده شده است! کارتریج های چینی نیز خود به درجات مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ برای نمونه کارتریج های چینی درجه ی یک دارای مشخصاتی می باشند که این مشخصات در نمونه های دیگر این محصول وجود ندارد. مشخصه ی اصلی در کارتریج های طرح چین درجه ی یک، یکی بودن و تطابق شماره سریال و تاریخ کارتریج و کارتن کارتریج می باشد که این موارد به صورت حک مشخص می شوند. این نکته لازم به ذکر است که در نمونه هایی از کارتریج های طرح چینی نامرغوب، شماره سریال با مهر داغ شده بر روی کاست کارتریج یکی شده است! که این حالت کاملا مشهود می باشد. مشخصه ی بعدی تشخیص کارتریج های طرح چینی درجه ی یک، کشور سازنده ی آن کارتریج است که بایستی این مورد بر روی کاست کارتریج حک شده و با کارتن نیز مطابقت داشته باشد.

مهم ترین و عمده ترین تفاوت بین کارتریج های چینی درجه ی یک با دیگر کارتریج های چینی و شارژی، درکیفیت چاپ پرینتر و تعداد برگ های چاپی آن می باشد. در اینجا باید این مورد را نیز بیان کنیم که کارتریج های چینی نامرغوب، می توانند برای دستگاه پرینتر شما خطرناک بوده و به برد پرینتر شما آسیب جدی برسانند. همچنین این گونه کارتریج های نامرغوب بالا بردن میزان برق مصرفی، باعث ایجاد نوسانات برق در دستگاه پرینتر شما می شوند.

 

کارتریج های طرح چینی درجه ی یک بایستی دارای 3 مشخصه باشند؛

یکی بودن و مطابقت شماره سریال و تاریخ کارتن کارتریج و کاست کارتریج (به صورت حک شده)

ثبت نام کشور سازنده ی کارتریج (به صورت حک شده)

مشخصات ثبت شده بر روی کارتریج به صورت لیبل نبوده و حک شده باشند. (لیبل را می توان به آسانی از روی کارتریج جدا کرد!)

برای آشنایی کامل و جامع با تفاوت های انواع مختلف کارتریج ها، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را نیز مطالعه فرمایید.

 

آشنایی کلی با تفاوت های انواع مختلف کارتریج ها و شارژ کارتریج در محل

روش های شناخت کارتریج های اورجینال در ابتدای مطلب توضیح داده شد؛ اما به دلیل وجود تحریم های گوناگون و افزایش قیمت دلار، خرید و استفاده از کارتریج های اورجینال در برخی از مدل های لیزری، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشند.

گستردگی و تنوع کارتریج های موجود در بازار ایران به قدری زیاد است که افراد متخصص در این کار و آن های که سال ها سابقه و تجربه ی خرید و فروش کارتریج را دارند گاهی اوقات دچار اشتباه می شوند. این نکته را بدانید که در بازار وسیع ایران، مدل های مختلفی از کارتریج ها از نظر کیفیت وجود دارد؛ پس مهمترین موضوع، تشخیص یک کارتریج با کیفیت درجه ی یک از میان انواع مختلف است. زیرا گاهی اوقات این اتفاق پیش آمده که کارتریج خریداری شده با نام کارتریج درجه ی یک، دارای کیفیت بسیار پایینی بوده و تعداد برگ های چاپی آن نیز کمتر بوده است. در این قسمت برای شما همراهان، تفاوت های کارتریج های درجه ی یک را با دیگر کارتریج ها توضیح می دهیم.

در ابتدا بایستی تمامی مشخصات کارتن کارتریج با کاست آن یکسان و مطابق بوده و ثبت این مشخصات به صورت حک شده باشند، نه به صورت برچسب و لیبل که به توان آن را به آسانی جدا کرد. (مشخصات شامل شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگوی کارتریج)

نمونه ای از کارتریج های نامرغوب چینی که بدون کارتن و به صورت خام وارد می شوند را در خیلی جاها ممکن است مشاهده کرده باشید!

لیبل (برچسب) هایی که بر روی کارتریج های نامرغوب چینی چسبانده می شود با نمونه های فوق تفاوت دارند.

نمونه کارتریج اورجینال که تمامی مشخصات (از جمله شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگو) کارتریج و کارتن کارتریج به صورت حک شده و نه به صورت برچسب، یکسان و مطابق می باشند.

جهت صرفه جویی در هزینه ها می توانید از شارژ کارتریج در محل که برخی شرکت ها ارائه می نمایند استفاده نمایید، البته توجه داشته باشید که شارژ کارتریج اصل بسیار بهتر از شارژ کارتریج های غیر مرغوب است.

چگونه می‌توان در مصرف جوهر پرینتر صرفه‌جویی کرد؟

شاید این اتفاق همچون خانواده‌هایی که چندین نفر از یک دستگاه پرینتر استفاده می‌کنند، برای شما نیز پیش‌آمده باشد! بله! درست حدس زدید: هزینه شارژ جوهر پرینتر یا همان شارژ کارتریج که معمولاً هزینه‌ی بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. در این مطلب تصمیم داریم با ذکر چند نکته مهم برای شما عزیزان، بتوانید این هزینه را کاهش دهید. با ما همراه باشید.

فقط و فقط در مواقع ضروری، مطالب موردنیاز خود را چاپ و پرینت نمایید: شاید عنوان این مورد برای شما واضح باشد! اما بسیاری از افراد هستند که مدارک و مطالبی را چاپ می‌نمایند که تنها یک‌بار از آن‌ها استفاده خواهند کرد؛ در حالی که می‌توان به سادگی و بدون صرف هزینه‌های اضافی، این مطالب را در حافظه‌ی کامپیوتر خود ذخیره نمود.

از فونت‌های مناسب استفاده نمایید: توجه داشته باشید هر چه اندازه‌ی فونت انتخاب شده‌ی شما برای مطلب مورد نظرتان بزرگ‌تر باشد، به هنگام چاپ، میزان جوهر بیشتری استفاده خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای کاربردهای روزمره‌ی خود از فونت با اندازه‌های 10 تا 12 استفاده نمایید.

صفحه‌ی وب موردنظر خود را چاپ نکنید: چنانچه در یک صفحه‌ی وب مطلبی مهم را یافته‌اید، توصیه می‌کنیم برای چاپ آن صفحه دلخواه، در ابتدا مطلب موردنیاز خود را انتخاب کرده و سپس آن را در قالب یک برنامه‌ی word در حافظه‌ی کامپیوتر خود ذخیره نمایید. سپس در مرحله‌ی بعدی اندازه فونت آن را به اندازه‌ی 10 تا 12 تغییر دهید و بعد به چاپ مطلب وب موردنظر خود اقدام نمایید.

بهتر بدانید چاپ یک صفحه‌ی وب با استفاده از این روش علاوه بر اینکه می‌تواند سبب صرفه‌جویی در مصرف جوهر دستگاه پرینتر شما باشد، در مصرف کاغذ نیز صرفه‌جویی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. همچنین علاوه بر این موضوعات، از جمله فاکتورهای مهم پیش از چاپ مطلب موردنظر، حذف تبلیغات موجود بر روی صفحه‌های وب است.

از اتمام جوهر پرینتر خود اطمینان حاصل نمایید: توصیه می‌کنیم برای اطمینان از تمام شدن جوهر کارتریج دستگاه پرینتر خود، پیش از شارژ کارتریج و یا خرید کارتریج جدید، دستگاه خود را امتحان نمایید؛ به این صورت که با استفاده از یک دستمال مرطوب، دهانه‌ی کارتریج پرینتر خود را تمیز کرده و کارتریج خود را دوباره امتحان نمایید زیرا ممکن است در برخی مواقع، به سبب گرفته شدن حفره‌های کارتریج شاهد عملکرد نامناسب آن باشیم.

همچنین دیگر روشی که می‌توان با رعایت آن در مصرف جوهر صرفه‌جویی کرد، استفاده حداکثری از جوهر موجود در کارتریج دستگاه پرینتر است که در این شرایط بسته به میزان مصرف شما، گاهی عمر نوار پرینتر را می‌تواند تا حدود یک هفته نیز افزایش دهد.

توجه داشته باشید چنانچه شما از دستگاه‌های پرینتر دارای نوار کارتریج جدا برای چاپ رنگی و چاپ سیاه و سفید استفاده می‌نمایید، چاپ کردن مطالب موردنیازتان در قالب پرینت سیاه و سفید می‌تواند صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را میزان مصرف جوهر دستگاه پرینتر شما به همراه داشته باشد.

 

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت کاسبان مراجعه نمایید

هیچ دیدگاهی برای این آگهی درج نشده است

اولین دیدگاه را شما ارسال کنید

جهت ارسال دیدگاه باید در سایت عضو شوید

ثبت آگهی رایگان