درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

تعمیر مانیتور خودرو تعمیرات ضبط بنز بی ام و کیا هیوندا سوناتا سانتافه النترا دنا اچ سی کراس و ... به صورت تخصصی

تعمیر مانیتور خودرو تعمیرات ضبط بنز بی ام و کیا هیوندا سوناتا سانتافه النترا دنا اچ سی کراس و ... به صورت تخصصی

آگهی رایگان
  • خدمات پیشه و مهارت
  •  email
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
  • آخرین بروز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
  •    تهران تهران
  • 36 بازدید
  • قیمت : توافقی
  • تهران ستارخان بین شادمهر و بهبودی کوچه نجاری پلاک 18 طبقه 3 واحد 6

مانیتور یکی از مهمترین بخش‌های خودروهای مدرن است و به همین دلیل بررسی تعمیر مانیتور خودرو اهمیت زیادی دارد. در تعمیر مانیتور شما با موارد مختلفی مواجه خواهید شد که بدون تخصص و تجربه برطرف کردن آنها کار بسیار پیچیده و سختی محسوب می‌شود.

از جمله مهمترین مشکلاتی که در یک مانیتور وجود دارد می‌توانیم به عدم پاسخگویی سیستم، پرش تصویر، نمایش غیرعادی خطوط، مشاهده لکه بر روی صفحه، سر و صدای اضافی و اذیت کننده و روشن و خاموش شدن ناگهانی مانیتور اشاره کنیم. برای این که بتوانید مانیتور را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ممکن تعمیر کنید، ابتدا باید عیب یابی آن را به صورت دقیق انجام دهید.

به طور مثال عیب یابی گام اول در تعمیر ضبط دنا و … محسوب می‌شود و پس از آن است که شما می‌توانید به سراغ راه‌های برطرف کردن ایراد بروید. در ادامه مهمترین ایراداتی که یک مانیتور ممکن است داشته باشد و بر اساس آن نیاز به تعمیر پیدا کند را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تعمیر مانیتور خودرو

تعمیر مانیتور خودرو؛ چرا مانیتور کار نمی‌کند؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که در تعمیر مانیتور خودرو با آن برخورد می‌کنیم، عدم پاسخگویی مناسب سیستم است. این مشکل چند دلیل متفاوت دارد. آنها را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • سیم کشی: طبیعتاً مانیتور برای اینکه انرژی مورد نیاز خود را تامین کند باید از طریق سیم به باتری وصل شود. سیم‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند به شدت ظریف بوده و امکان شل شدن یا آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد. با چنین سیم‌های آسیب دیده‌ای، صفحه نمایش پاسخ نمی‌دهد زیرا برق به درستی به صفحه لمسی انتقال پیدا نمی‌کند.
  • آسیب فیزیکی: صفحه نمایش لمسی بسیار شکننده است و امکان دارد گاهی اوقات آسیب ببیند. ترک خوردگی صفحه نمایش لمسی یکی از مهمترین دلایلی است که منجر به عدم پاسخگویی مانیتور خودرو می‌شود. با دقت مانیتور را نگاه کنید. اگر آسیب فیزیکی به عنوان شده باشد احتمالا آثار آن را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که حتی خراش‌های کوچک می‌تواند منجر به خرابی مانیتور شود.
  • نرم افزار: اگر موارد قبلی را در مورد مانیتور بررسی کردیم و متوجه شدید که صفحه نمایش هیچ آسیب قابل مشاهده یا سیم معیوب ندارد نرم افزار عامل عدم پاسخگویی است. توجه داشته باشید که به روز رسانی نرم افزار مانیتور به جدیدترین ورژن یا نصب نرم افزار جدید ممکن است زمان زیادی برای هماهنگ شدن با مانیتور شما نیاز داشته باشد. به همین دلیل اگر نرم‌افزار با صفحه‌نمایش سازگار نباشد احتمال خطا در آن بسیار زیاد است.شایان ذکر است که این مورد میتواند منجر به تعمیر ضبط سانتافه گردد.

عیب یابی

صفحه نمایش شکسته شده را چگونه تعمیر کنیم؟

یکی از مواردی که سبب مشکلات زیادی می‌شود و در تعمیر مانیتور بسیار با آن برخورد می‌کنیم، شکستگی صفحه نمایش است. طبیعتاً وقتی صفحه نمایش آسیب می‌بیند، شما دو راه برای برطرف کردن مشکل آن دارید. یا باید صفحه را تعویض کنید و یا اینکه به سراغ تعمیر آن بروید.

اگر نیاز به جایگزینی نباشد و با تعمیر مشکل حل شود، عیب یابی و تعمیر فقط توسط یک تکنسین متخصص قابل انجام است. اما اگر مشکل فقط با جایگزینی قابل حل باشد، این کار را شما هم می‌توانید انجام دهید و نیاز به مراجعه به تعمیرکار ندارید.

توجه داشته باشید که این اقدام تنها در صورتی قابل انجام است که شخص اطلاعات کافی و فنی در این زمینه داشته باشد چرا که هرگونه دستکاری غیر اصولی تنها منجر به خرابی بیشتر دستگاه و در نتیجه پرداخت هزینه ی بالا تر بابت تعمیر میشود.

مراحلی که برای تعویض صفحه نمایش شکسته شده باید انجام دهید، عبارتند از:

  • در گام اول شما باید با استفاده از یک پیچ گوشتی مانیتور را به طور کامل از داشبورد جدا کنید. دقت داشته باشید که برای انجام این کار به یک پیچ گوشتی مغناطیسی مخصوص نیاز دارید که بتواند پیچ‌های کوچکتر را بالا بکشد. حواستان باشد که پیچ‌ها را در یک فضای مشخص نگه دارید چرا که بعداً مجدداً باید آنها را مورد استفاده قرار دهید. در هنگام جداسازی مانیتور مواظب باشید به سیم‌ها آسیب نرسانید.
  • بعد از این که مانیتور را از داشبورد جدا کردید، وقت آن می‌رسد که صفحه نمایش را از ضبط خودرو بیرون بیاورید. ابتدا با احتیاط شروع به برداشتن صفحه رویی کنید. سپس به قسمت بالایی صفحه نمایش رفته و تمام سیم‌های متصل به صفحه را جدا کنید. در این مرحله نیز برای جدا کردن پیچ‌های باریک، می‌توانید از پیچ گوشتی فیلیپس مغناطیسی بهره ببرید.
  • در مرحله سوم باید به سراغ سیم‌های اصلی یا مرکزی صفحه نمایش بروید. این سیم‌ها معمولا در پشت صفحه نمایش قرار می‌گیرند. اگر سیم‌ها را کوچک‌تر و شکننده‌تر می‌بینید، می‌توانید از انبردست سوزنی برای جدا کردن آنها استفاده کنید.
  • بعد از اینکه صفحه نمایش شکسته شده را حذف نمودید وقت تمیز کردن صفحه نمایش LCD اصلی ضبط می‌رسدحالا از یک پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید و صفحه LCD را به آرامی ‌خشک کنید. اکنون از یک پارچه میکروفایبر خشک بهره برده و صفحه را با آرامش کامل تمیز نمایید. باید چند دقیقه صبر کنید تا صفحه کاملاً خشک شود.
  • پس از پایان تمام این مراحل شما باید صفحه نمایش جدید را جایگزین کنید. پس از اینکه صفحه نمایش را جایگزین کردید باید تمام مراحلی که تا اینجا طی کردید را برعکس انجام دهید و مجدداً مانیتور را در جای قبلی خود یعنی داشبورد خودرو نصب کنید و از آن استفاده نمایید.

تکنسین

مشکل سر و صدای اضافی در مانیتور را چگونه برطرف سازیم؟

در تعمیر مانیتور خودرو معمولاً با این مشکل بیشتر در مدلهای قدیمی‌ روبرو می‌شویم. در این مدل‌ها به دلیل اینکه از لوله‌های فلورسنت استفاده می‌شد، سر و صدای بیشتری در مقایسه با دیگر محصولات داشتند. اما به دلیل اینکه در مدل‌های جدید LED جایگزین فلورسنت شده است، سر و صدایی وجود ندارد. البته سر و صدا ممکن است به دلیل اتفاقات دیگری هم رقم بخورد.

مثلاً اگر برق رسانی به یک یا چند حباب با اختلال مواجه شود و روشنایی صفحه کم و زیاد شود، آنگاه در سیستم صوتی مانیتور هم ایراداتی به وجود می‌آید. اگر مشکل به دلیل عدم برق رسانی مناسب رقم بخورد نه تنها مانیتور بلکه بسیاری از قطعات خودرو در خطر آسیب قرار می‌گیرند. به همین دلیل در صورت بروز این مشکل حتماً اتومبیل را به یک متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید.


هیچ دیدگاهی برای این آگهی درج نشده است

اولین دیدگاه را شما ارسال کنید

جهت ارسال دیدگاه باید در سایت عضو شوید

ثبت آگهی رایگان