درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

کتاب نقشه راه سخنرانی

کتاب نقشه راه سخنرانی

آگهی رایگان
  • خدمات آموزشی متفرقه
  •  email
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
  • آخرین بروز رسانی : ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
  •    تهران تهران
  • 134 بازدید
  • قیمت : 38,000 تومان

هر آنچه برای یک سخنرانی حرفه ای نیاز دارید!

کتاب نقشه راه سخنرانی نوشته احمد دباغیان منتشر شد.

احمد دباغیان، مدرس بهبود و توسعه فردی و مدیر مجموعه معماری زندگی در این کتاب به شما می آموزد که برای تبدیل شدن به سخنران حرفه ای باید چه مسیری را طی کنید و چه مهارت هایی را آموزش ببینید.

اگر قصد دارید به سخنرانی حرفه‌ای و موفق در حوزه فعالیت خود تبدیل شوید، کتاب نقشه راه سخنرانی برای شما مناسب است.

در پشت جلد کتاب در رابطه با اهمیت یادگیری این مهارت، اینگونه نوشته شده است:

«در دنیایی که زندگی می کنیم، ارتباط موثر و صحیح، کلید اصلی پیشرفت شغلی، اجتماعی و خانوادگی هر یک از ماست. اولین قدم برای برقراری ارتباط موثر داشتن، بیان قدرتمند است. اغلب انسان ها به صورت ناخودآگاه دوست دارند با فن بیان خوب بر دیگران تاثیر بگذارند. اما به دلیل عدم برقراری ارتباط کلامی اثر بخش، خیلی وقت ها نمی‌توانند افکار و عقایدشان را واضح و روشن با دیگران به اشتراک بگذارند یا از آن دفاع کنند. این موضوع هزینه های مادی و معنوی زیادی برای آن‌ها داشته است. با مطالعه این کتاب و انجام تمرینات آن، می‌توانید بیان تان را قدرتمند و تاثیرگذار کنید».

اغلب افراد گمان می کنند که تنها سخنران ها، وکلا، مدرسان و مدیران باید مهارت سخنرانی و فن بیان را بیاموزند. این تصور کاملا اشتباه است.

همه ما در طول روز برای برقراری ارتباط و رفع نیازها و خواسته های خود در حال صحبت کردن با دیگران هستیم. اما ابدا به این موضوع توجهی نمی کنیم که اگر قصد داریم با کلام مان روی دیگران نفوذ داشته باشیم، باید فن بیان خود را تقویت کنیم و خوب صحبت کردن را بیاموزیم.

برای اینکه بهتر بتوانید به یادگیری این مهارت ترغیب شوید و آن را تنها مختص به برخی از حرفه ها ندانید، به بیان یکی از مهمترین بخش های کتاب می پردازیم: چهار میم در سخنرانی.

همواره لازم است به یاد داشته باشید که در صحبت و یا مذاکره، 4 اصل از اهمیت زیادی برخوردار هستند که اگر تنها به یکی از آن ها بی اعتنا باشیم، نتیجه موفقیت آمیزی نخواهیم داشت. این 4 اصول عبارتند از: مخاطب، من (سخنران)، محیط و محتوا.

برای درک بهتر این مطلب تصور کنید که قصد دارید مطلبی را با والدین خود در میان بگذارید.

مخاطب: باید قبل از شروع صحبت به مخاطب‌تان توجه کنید و شرایط روحی و جسمی او را بسنجید. به این نکته توجه کنید والدین شما چه عقاید و باورهایی دارند، در چه فرهنگ و محیطی بزرگ شده اند، درآمد ماهیانه شان چقدر است، دانش و اطلاعات شان در مورد موضوع مورد بحث تا چه اندازه است و... .

من (سخنران): سپس به خودتان توجه کنید که آیا توانایی پاسخ دادن به سوالات طرف مقابل‌تان را دارید، می توانید واضح و رسا منظور خود را بیان کنید، می توانید بدون جدل و دعوا صحبت های خود را پیش ببرید. به طور کلی باید خودتان و مهارت ها و توانایی هایی که دارید را به خوبی بشناسید.

محیط: موضوع بعدی که باید به آن توجه کنید این است که آیا صحبت کردن در آن شرایط و موقعیت مناسب است یا نه. به این فکر کنید که مخاطب شما در آن لحظه چه احساساتی دارد. روز خوبی را گذرانده، حوصله کافی برای گوش دادن به صحبت های شما را دارد، گرسنه اش نیست، از سرما و یا گرما رنج نمی برد. باید تمام شرایط محیط را بسنجید و بعد صحبت های خود را آغاز کنید.

محتوا: در نهایت نیز باید به موضوع مورد بحث و محتوای صحبت های خود دقت کنید. به این معنی که باید توجه داشته باشید که آیا والدین تان نیز از موضوع مورد بحث و هم صحبتی با شما در رابطه با آن لذت می برند و در انتهای صحبت حال بهتری دارند یا اینکه کاملا برعکس بوده و اشتیاقی به شنیدن صحبت های شما ندارند.

هر چه به این 4 اصل بیشتر توجه کنید، می توانید در حین صحبت کردن و بیان خواسته ها و اهداف خود به دیگران موفق تر عمل کنید.

در کتاب نقشه راه سخنرانی به طور کامل در مورد هر کدام از این بخش ها توضیحاتی ارائه شده است. مثلا برای تبدیل شدن به سخنرانی حرفه ای و یا برخورداری از توانایی متقاعدسازی، باید مهارت های زبان بدن، ارتباط چشمی، مدیریت زمان، هوش کلامی، صدای مناسب و... را بیاموزید.

احمد دباغیان در فصل اول کتاب نقشه راه سخنرانی در پاسخ به این سوال پرتکرار که «آیا همه می توانند سخنران شوند؟» اینگونه توضیح داده است که مانند هر کودکی که راه رفتن را می آموزد، همه می توانند با تمرین و تکرار به این مهارت مهم و ارزشمند دست پیدا کنند. مهارتی که آن ها را به موفقیت نزدیک می کند.

در پایان نیز بخشی از کتاب قدرت بیان، نوشته برایان تریسی، نویسنده و سخنران انگیزشی را با هم می خوانیم: «توانایی صحبت در حضور گروهی از افراد، در موفقیت های شما بسیار موثر و تاثیرگذار است. زیرا خوب صحبت کردن برای شما احترام می‌آورد و این اقدام باعث افزایش عزت نفس هنگام صحبت شده و انرژی تان را چندین برابر می‌کند».

بنابراین از امروز تصمیم بگیرید این مهارت ارزشمند را با مطالعه و آموزش به خوبی بیاموزید. پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا کتاب نقشه راه سخنرانی را برای شناخت مسیر رسیدن به این مهارت مطالعه کنید تا بتوانید مسیر را سریع تر و آسان تر طی کنید.

نویسنده این کتاب را در شانزده فصل به نگارش درآورده که عناوین آن عبارتند از:

1)آیا همه می توانند سخنران شوند؟
2)چهار میم در سخنرانی
3)انتخاب موضوع
4)تعیین هدف در سخنرانی
5)هسته اصلی سخنرانی
6)شناخت مخاطب
7)قبل از پرواز
8)روش های شروع صحبت
9)پیکربندی سخنرانی
10)چاشنی های سخنرانی
11)مدیریت زمان در سخنرانی
12)نوشتن دست نوشته در سخنرانی
13)هوش کلامی
14)صداسازی
15)پس از سخنرانی
16)ابزارها و موارد کمکی

هیچ دیدگاهی برای این آگهی درج نشده است

اولین دیدگاه را شما ارسال کنید

جهت ارسال دیدگاه باید در سایت عضو شوید

ثبت آگهی رایگان