درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

تعمیر پمپ آب تهران

تعمیر پمپ آب تهران

آگهی رایگان
  • خدمات پیشه و مهارت
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
  • 162 بازدید
  • قیمت : توافقی
پمپ آب خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از راهکارهای افزایش فشار آب ساختمان، استفاده از پمپ‌های آب است. پمپ آب خانگی در واقع دستگاهی است که نیروی الکتریسته را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند. ساختمان‌های مسکونی، شرکت‌ها و دیگر اماکنی که با کاهش فشار آب مواجه هستند، برای تقویت فشار آب ساختمان خود می‌توانند از این پمپ‌ها استفاده کنند.

اما گاهی اوقات این پمپ‌ها روشن نشده و فشار آب ساختمان را کاهش می‌دهند. علت روشن نشدن پمپ آب خانگی چیست؟ اگر می‌خواهید پمپ آبی خریداری کنید که بدون هیچ مشکلی به تقویت فشار آب ساختمان کمک کند، باید با انواع آن به خوبی آشنا باشید. پمپ‌های آب خانگی انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن‎ها و علت روشن نشدنشان خواهیم پرداخت.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ‌های آبی که ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌های تجاری برای افزایش فشار آب از آن‌ها استفاده می‌کنند دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نیازتان می‌توانید مناسب‌ترین نوع آن را خریداری کنید.

مهم‌ترین موضوعی که باید به آن دقت کنید این است که پمپ‌ها را باید با توجه به تعداد طبقات ساختمان، میزان مصرفی آب توسط ساکنین، متراژ ساختمان، تعداد شیرهای آب موجود در ساختمان و … خریداری کنید. علت روشن نشدن پمپ آب خانگی می‌تواند به دلایل مختلفی باشد اما قبل از آن با انواع این پمپ‌ها آشنا شوید.

  • پمپ آب خانگی نیم اسب
  • پمپ آب خانگی یک اسب بخار بشقایی
  • پمپ آب خانگی یک اسب بخار دو پروانه
  • پمپ آب خانگی یک و نیم اسب بخار دو پروانه
  • پمپ آب جتی یک اسب بخار
  • پمپ آب خانگی دو اسب بخار
علت روشن نشدن پمپ آب خانگی چیست؟

گاهی اوقات پمپ‌های آب ممکن است روشن نشوند و یا به درستی کار نکنند. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه می‌خواهیم چند مورد از این دلایل را بررسی کنیم. اگر شما نیز با مشکل روشن نشدن این پمپ‌ها مواجه شده‌اید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

1.    خرابی قطعات پمپ

یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن پمپ، بروز مشکل در تجهیزات اتوماتیک پمپ است. مخزن تحت فشار و ست کنترل، دو قطعه از پمپ‌های خانگی هستند که به آن‌ها تجهیزات اتوماتیک پمپ خانگی نیز گفته می‌شود. در صورت خرابی این قطعات، ممکن است پمپ آب روشن نشود.

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی این قطعات، خریدن ست کنترل یا مخزن تحت فشار بی‌کیفیت است که بعد از مدتی کوتاهی باید به تعمیر ست کنترل پمپ آب بپردازید. بنابراین اگر می‌خواهید در عملکرد پمپ آب خانگی که خریداری کرده‌اید هیچ ایرادی وارد نباشد، از قطعات باکیفیت برای پمپ استفاده کنید. به این موضوع دقت داشته باشید که اگر ست کنترل، آمپری بالاتر از آمپر اسمی الکتروموتور داشته باشد، کنتاکت‌های پمپ را خراب می‌کند و زمانی که کنتاکت‌ها خراب شوند پمپ روشن نخواهد شد!

2.    گیر کردن پروانه‌ها

یک علت روشن نشدن پمپ آب خانگی، گیر کردن پروانه‌های پمپ است. گیر کردن جسم خارجی در پروانه‌های یک پمپ بسیار رایج است که معمولا منجر به از کار افتادن پمپ و روشن نشدن آن می‌شود. علاوه بر اجسام خارجی که می‌توانند چرخش قطعات مکانیکی مانند پروانه‌ها را مختل کنند، رسوب گرفتن نیز می‌تواند مانع از چرخش درست پروانه شده و منجر به روشن نشدن پمپ شود.

بنابراین اگر پمپ روشن نمی‌شود ابتدا باید پروانه‌ها و پس از آن رسوب را چک کرده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید. در صورت رسوب طولانی مدت یا گیر کردن یک شی خارجی در پروانه‌ها، ممکن است به کلی پمپ بسوزد؛ از همین‌رو بهتر است هر چه زودتر منشا روشن نشدن پمپ را پیدا کرده و مشکل را برطرف کنید.

3.    پمپ آب باکیفیت خریداری کنید

اصلی‌ترین علت روشن نشدن پمپ آب در برخی مواقع خرید پمپ بی‌کیفیت و ارزان قیمت است. شاید برای خرید محصول دست دوم و یا تقلبی هزینه کمتری بپردازید، اما در آینده باید هزینه تعمیر پمپ آب را هم بدهید و برای تعویض آن قطعات آن اقدام کنید. 

برای جلوگیری از این هزینه‌های اضافه باید با شناخت انواع پمپ و کیفیت و عملکرد هر یک، مناسب‌ترین نوع پمپ را خریداری کنید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

4.    هوا گرفتن پمپ آب

آخرین علت روشن نشدن پمپ آب خانگی که می‌خواهیم بررسی کنیم، هوا گرفتن پمپ است. روشن نشدن پمپ به دلیل هواگرفتگی آن خیلی شایع نیست چراکه هوا گرفتن پمپ، منجر به عدم پمپاژ آب توسط آن می‌شود و ارتباط زیادی با روشن شدن و یا نشدن پمپ ندارد.

اما در برخی از موارد نیز با هواگیری پمپ، مشکل روشن نشدن پمپ رفع شده است. بنابراین اگر راهکارهای ذکر شده در قسمت‌های قبل را بررسی کردید و باز هم پمپ روشن نشد، می‌توانید به عنوان آخرین راهکار هوای داخل پمپ را نیز بررسی کنید. ممکن است علت روشن نشدن پمپ آب شما همین مورد باشد!

 

 

پمپو نماینده رسمی برند‌های لوارا و پنتاکس با بیش از 40 سال تجریه در زمینه فروش، تعمیر و مشاوره انواع پمپ‌های تخصصی آماده همکاری با تمامی شرکت‌ها است. این مجموعه با بهره گیری از کادری مجرب علاوه بر تهیه و تامین پمپ‌های خانگی و بوستر پمپ‌های آب رسانی و آتش نشانی  خدمات و مشاوره پمپ‌های تخصصی صنایع را نیزبرعهده دارد. 

تهران سعدی جنوبی کوچه ترابی گودرزی پلاک 6 همکف شرقی

تلفن: 33970340 

تلفن: 33965095 

https://pumpoo.ir/

هیچ دیدگاهی برای این آگهی درج نشده است

اولین دیدگاه را شما ارسال کنید

جهت ارسال دیدگاه باید در سایت عضو شوید

ثبت آگهی رایگان