درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

خوشنویسی انگلیسی

خوشنویسی انگلیسی

آگهی رایگان
  • خدمات آموزشی هنری
  •  email
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
  •    تهران تهران
  • 286 بازدید
  • شهرک غرب، بلوار شهید دادمان، خیابان شهید فخار مقدم، گلبرگ چهارم غربی، پلاک 4 واحد سوم شرقی

همه آنچه را که قرار است درباره خوشنویسی انگلیسی و آداب و ابزار آن بدانید
به طور کلی خوشنویسی با همان خطاطی همانطور که از نامش پیدا است به معنای زیبا نوشتن با ایجاد هنرهای زیبا است. این مفهوم به معنای واقعی کلمه در زبان انگلیسی و در عبارتخوشنویسی انگلیسی نیز صدق می کند. به واقع خوشنویسی انگلیسی نیز همانند سایر زبان های دنیا سعی بر آن دارد تا برای درک از زیبایی های بصری و لذت بردن از آن ها یک سری آثار زیبای  هنری همراه با ارزش های زیبا شناختی خلق کند تا به این شیوه معنا و مفهوم خوشنویسی به عنوان یک هنر برای مخاطب و بیننده آشکار شود. ما در این مطلب خود برآنیم تا تمامی آنچه را که نیاز است درباره خوشنویسی لاتین و آداب و ابزار آن بدانید را به شما خوانندگان عزیز انتقال دهیم. پس برای آشنایی هرچه بیشتر با این هنر با ما همراه شوید.
خوشنویسی انگلیسی چیست؟
خوشنویسی انگلیسی به هنر ارزنده نوشتن با مختصری از اصول و قوانین صحیح نوشتن کلمات گفته می شود. به جرات می توان گفت این نوع هنر، کار مشکل و پر زحمتی است که از عهده هر کسی بر نمی آید. فقط عشق و علاقه زیاد به آن است که آسانش می کند. به جرات می توان گفت این هنر در فرهنگ انگلیسی همانند فرهنگ سایر ممالک بر قله هنرهای بصری واقع شده است. به طوریکه زیبایی حیرت برانگیز آن با تمامی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده اش به وضوح به چشم می خورد. تعادل و ارتباط میان قالب و محتوای خوشنویسی لاتین از یک سو، آراستگی و ملایمت تمام و کمال کلمات آن از سوی دیگر باعث شده که این هنر به یک هنر تعادلی در جهان تبدیل شود.
بدیهی است خوشنویسی انگلیسی همانند سایر هنرهای مربوط به این زبان بر مبنای قواعد، اصول و نظام های بسیار مشخص و تعیین شده ای شکل می گیرد. به طوریکه تمامی کلمات و حروف های مربوط به آن، از یک نظام خاص، مشخص و تا حد بسیاری غیر قابل تغییر برخوردار هستند.
نگاهی به ابزار خوشنویسی انگلیسی
خوشنویسی انگلیسی یک نوع از خوشنویسی بسیار رایج در زبان انگلیسی می باشد که بسیار زیبا، مسطح و با کیفیت بالا نیز است. این هنر نیز دارای ابزار اصلی و مشخص شده ای مانند قلم نی، مرکب، دوات لیقه، قلم تراش، کاغذ مخصوص آب ریختن در دوات و کاغذ می باشد. اما باید دانست که مرکب این نوع خوشنویسی یک مرکب خصوصی است که مختص به این هنر تهیه می شود. به همین علت نیاز است مهارت کافی در شناخت آن پیدا نمود تا بتوان به آسانی آن را با انواع دیگر جوهرها شناسایی کرد. در میان بسیاری از مرکب های به کار رفته در این هنر، مرکب مشکی و قهوه ای بسیار پرکاربرد تر می باشند.
از این رو خطاطان برای به منظور بالا بردن کارایی و کیفیت آن، چند قطره آب مقطر را به لیقه و مرکب اضافه می کنند. بسیاری از هنرآموزان و زبان آموزان بر این باور هستند که در هر زبانی، بهره مندی از خطی خوش و منحصر به فرد نه تنها بسیار مؤثر و تأثیر برانگیز است بلکه گواهی از سطح بسیار خوب زبانی نیز می باشد. این امر به وضوح در مورد خوشنویسی لاتین نیز صدق می کند و باعث شده تا تهیه و تدارک ابزار آن همواره با هیجان و علاقه هنر آموز همراه باشد و وی را به تمرین و نوشتن هرچه بیشتر ترغیب نماید.
تاریخچه پیدایش خوشنویسی انگلیسی
درباره تاریخچه پیدایش خوشنویسی انگلیسی چه می دانید؟
هرچند هنر خوشنویسی در فرهنگ و ممالک مشرق زمین به توسعه و تکامل واقعی دست یافته است اما اشکال مختلف و متنوعی از آن را می توان در زبان انگلیسی و میان مردمان این مرز و بوم یافت. این واژه با مفهوم لاتین خود یعنی Calligraphy برای اولین بار از ابتدا قرن پانزدهم میلادی وارد فرهنگ لغت و زبان انگلیسی شد.
اگر چه در اروپا و در بسیاری از کشورهای آن به هنر زیبا نویسی به ویژه در مکان هایی نظیر کلیساها توجه بسیار زیادی نشان می دادند اما خوشنویسی لاتین در میان فرهنگ این مرز و بوم به خصوص از اوایل قرن 19 میلادی به بعد به عنوان یک اصطلاح یا یک هنر فرعی محسوب می شد. این در حالی بود که از سال های بسیار طولانی تر، در بسیاری از کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورهای اسلامی از خوشنویسی به عنوان هنر بسیار ارزنده و شاخص یاد می کردند.
تحولات نوین خوشنویسی انگلیسی
بدون تردید قابلیت ها و توانایی های کارکردی دو عامل مهم و اساسی در ایجاد تحولات نوین خوشنویسی انگلیسی بوده اند. اگرچه نمی توان تأثیرات شگرف زیبایی های بصری را نیز در رشد و توسعه این همه تحولات عظیم و جلب توجه خطاطان نادیده گرفت. اما در حال حاضر پیشرفت چشمگیر صنعت چاپ و گرافیک تأثیرات شگرفی را بر تحولات امروزی خوشنویسی لاتین گذاشته است.
به طوری که این روند تحولات نه تنها در شکل کتابت و سنتی محدود نشد بلکه هنرمندان و خطاطان را برانگیخت تا به هنر نقاشی و خطاطی و زیبایی های مربوط به آن روی آورند، این دو هنر را با یکدیگر در آمیخته و تجربه ای بی نظیر با امکانات بی نظیر برای خود ایجاد کنند. از جمله این تحولات می توان به رشد و گسترش هنر گرافیکی، بالا رفتن نیازهای نوین جامعه و همچنین پیدایش کامپیوتر به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای گرافیکی اشاره کرد که در نهایت موجب شد این هنر زیباسازی، چالش های بسیار زیادی را پیش روی خود مشاهده کند.
مهارت ها و تکنیک های لازم برای یادگیری خوشنویسی انگلیسی
قبل از هرچیز باید بگوییم که در خوشنویسی انگلیسی، داشتن مهارت ها و تکنیک های لازم در جهت زیباتر قرار دادن کلمات در کنار هم و ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان آن ها به طوری که نوع ویژه و خاصی از ریتم و زیبایی را در آن ها ایجاد کند، شرط اصلی برای یادگیری این هنر می باشد. به عنوان مثال به تعریف دیکشنری آکسفورد از هنر خوشنویسی لاتین اشاره می کنیم:
دست خط زیبا و شیک( اوایل قرن هفدهم)
طرز صحیح نوشتن کلمات( اواسط قرن هفدهم)
زیبایی خط و آرایش قلم( اوایل قرن بیستم)

هیچ دیدگاهی برای این آگهی درج نشده است

اولین دیدگاه را شما ارسال کنید

جهت ارسال دیدگاه باید در سایت عضو شوید

ثبت آگهی رایگان