درج آگهی رایگان| ثبت آگهی| نیازمندی| آگهی نامه | در 118

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور برای اتاق کار و جلسات

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور برای اتاق کار و جلسات

آگهی رایگان
  • لوازم الکترونیکی صوتی و تصویری
  • قیمت کل : ۱ تومان
  • نوع : فروشی
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
  •    تهران
  • 608 بازدید
  • تهران - خیابان سهروردی شمالی - جنب پمپ بنزین - کوچه تهمتن - پلاک 9 - واحد 10

این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین ویدئو پروژکتور را برای مقاصد تجارتی مانند اتاق کار یا اتاق جلسات انتخاب کنید.بیش از صدها مدل ویدئو پروژکتور وجود دارند که شاید انتخاب یکی از آنها در نگاه اول چندان ساده نباشد ولی با اندکی دانش می توانید به راحتی دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.برای انتخاب ویدئو پروژکتوری برای اتاق کار یا جلسات 3 فاکتور اصلی وجود دارد که تک تک آنها را بررسی می کنیم.1. چه مقدار رزولوشن احتیاج است؟2. تصویر مورد نمایش چقدر باید روشن باشد یا بعبارتی روشنائی تولیدی ویدئو پروژکتور چقدر باشد؟3. نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio پروژکتور چه مقدار باشد؟

حال این ۳ مورد را بیشتر بررسی می کنیم.

Native Resolution یا رزولوشن اصلی ویدئو پروژکتور 
رزولوشن اصلی ویدئو پروژکتور مقداری است که بخش تولید تصویر در دستگاه می تواند تولید کند. حال این بخش می تواند DLP یا LCD یا هر تکنولوژی دیگری باشد. به این رزولوشن Native گفته می شود. رزولوشن ویدئو پروژکتورها توسط 2 عدد بیان می شوند. مثلا گفته می شود 1920X1200 عدد بزرگتر بیان کننده طول تصویر است. طول تصویر منظور مقداری است که از چپ به راست تصویر اندازه گیری می شود. 1920 در واقع بیان کننده این است که در طول تصویر 1920 پیکسل وجود دارد. پیکسل واحدهای تشکیل دهنده تصویر می باشند. عدد دیگر که اصولا کوچکتر است ارتفاع یا عرض تصویر را تشکیل می دهد. هرچه رزولوشن تصویر بالاتر باشد تصویر با کیفیت تر دیده می شود و جزئیات بیشتری نمایان می شود. به عبارت دیگر عدد بزرگتر تعداد پیکسل ها را در راستای افقی مشخص می کند و عدد کوچکتر تعداد پیکسل ها را در راستای عمودی تعیین می نماید. رزولوشن های رایج وعمولا نامی دارند. مثلا رزولوشن WUXGA همان مقدار 1920X1200 پیکسل است. 
ویدئو پروژکتورهای با رزولوشن بالا می توانند جزئیات بیشتری را آشکار کنند زیرا در تصویری با اندازه برابر هرچه رزولوشن بشتر باشد اندازه پیکسل ها کوچکتر می شود و این به معنی جزئیات بیشتر است. معمولا با افزایش رزولوشن تصویر قیمت نیز افزایش می یابد. 
نکته دیگر در مورد رزولوشن تصویر ضریب منظری یا Aspect Ratio تصویر است. نسبت طول به عرض تصویر ضریب منظری نامیده می شود. مثلا در رزولوشن 1024X768 پیکسل نسبت طول به عرض تصویر 4 به 3 است. این نسبت بیان می کند که تصویر چه مقدار مربعی یا مستطیلی است. 

حال اجازه دهید نگاهی به رزولوشن های رایج دنیای ویدئو پروژکتورها بیاندازیم.

1. SVGA یا 800X600 
این رزولوشن امروزه کمترین مقدار در بین ویدئو پروژکتورها به شمار می آید. ضریب منظری در این رزولوشن 4:3 است. ضریب منظری 4 به 3 این حسن را دارد که به مربع نزدیک است و عرض تصویر نسبت به طول آن بیشتر از دیگر ضرایب منظری است. این ویژگی مخصوصا هنگام نمایش فایل های متنی کاربرد دارد و باعث می شود بیننده مقداری بیشتری از مطلب را مشاهده کند. امروزه ویدئو پروژکتورهای زیادی با این رزولوشن تولید نمی شوند ولی همچنان در بازار وجود دارند. اگر می خواهید کمترین هزینه ممکن را انجام دهید به این رزولوشن فکر کنید در غیر اینصورت چندان توصیه نمی شود. همچنین این رزولوشن برای نمایش عکس و فیلم مناسب نیست ولی برای نمایش فایل های متنی مثل Word یا PDF قابل قبول است. 

2. XGA یا 1024X768
این رزولوشن امروزه یکی از استاندارهای ویدئو پروژکتورهای تجاری بازار است. همانند رزولوشن SVGA دارای ضریب منظری 4:3 است و برای نمایش متن مناسب است. تفاوت قیمت این رزولوشن با SVGA معمولا بسیار کم است و این رزولوشن توصیه می شود. یکی دیگر از ویژگی های این رزولوشن قیمت کم ویدئو پروژکتورهای آن است. البته اگر قصد نمایش نقشه های دقیق یا فیلم و عکس با کیفیت دارید همچنان بهتر است به رزولوشن های بالاتر فکر کنید. البته این به این معنی نیست که با این رزولوشن نمی توان فیلم و عکس مشاهده کرد. حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که اگر فاصله تان از تصویر زیاد باشد تفاوت زیادی بین رزولوشن های مختلف دیده نمی شود. این رزولوشن همچنین در کلاس های درس نیز کاربرد زیادی دارد. 

3. WXGA یا 1280X800
این رزولوشن کیفیت HD یا 1280X720 را پوشش می دهد. بنابراین برای نمایش این فیلم ها مناسب است. تفاوت قیمت چندانی با رزولوشن XGA ندارد. شاید در حالت کلی ویدئو پروژکتورهای این رزولوشن حدود 30 درصد از رزولوشن XGA گران تر باشند. ضریب منظری در این رزولوشن 16:10 است و در واقع مستطیل تر یا اصطلاحا تصویر واید تر است. قیمت این ویدئو پروژکتورها همچنان معقول است و می توان به هزینه ای کمی بیشتر این رزولوشن را انتخاب کرد. 

3. FULL HD یا 1920X1080 
این رزولوشن که امروزه استاندارد تلویزیون های خانگی نیز می باشد کیفیت بالائی را داراست و قیمت این ویدئو پروژکتورها نیز افزایش می یابد. ضریب منظری در این رزولوشن برابر 16:9 است که واید ترین نوع تصویر است. البته این رزولوشن برای نمایش نقشه های دقیق یا عکس و فیلم با کیفیت بالا بسیار مناسب است. اما به دلیل عریض بودن تصویر شاید بهتر باشد خریدار نگاهی نیز به رزولوشن 1920X1200 با ضریب منظری 16:10 داشته باشد. 

4. WUXGA یا 1920X1200 
این رزولوشن یکی از بهترین رزولوشن های ممکن است. قیمت این دستگاه ها نیز رو به کاهش است. اگر قصد نمایش فیلم و عکس و محتویات با کیفیت بالا را دارید این رزولوشن توصیه می شود. همچنین ضریب منظری در این رزولوشن برابر 16:10 است و کمی نسبت به رزولوشن FULL HD مربعی تر است و بنابراین برای نمایش متن نیز بهتر است. 

5. 4K یا (+3840X2160)
رزولوشن 4K که البته مقادیر مختلفی دارد ولی حداقل مقدار آن همان 3840X2160 پیکسل است 4 برابر رزولوشن FHD کیفیت تصویر دارد. البته این ویدئو پروژکتورها گران قیمت هستند ولی اخیرا دستگاه هائی با قیمت مناسب به بازار در حال عرضه است. اگر با قیمت این دستگاه مشکلی ندارید و در عین حال به این رزولوشن احتیاج دارید این گزینه نیز می تواند تصاویری بسیار شگفت آور تولید کند. 

شکل زیر ضرایب منظری مختلف را نشان می دهد.تماس با ما: تهران - خیابان سهروردی شمالی - جنب پمپ بنزین - کوچه تهمتن - پلاک 9 - واحد 10۸۸۷۴۹۱۲۳ http://irajector.com

هیچ دیدگاهی برای این آگهی درج نشده است

اولین دیدگاه را شما ارسال کنید

جهت ارسال دیدگاه باید در سایت عضو شوید

ثبت آگهی رایگان